Konferencja o Dobrostanie i Rozkwicie 2025: Stacjonarnie i Online

Witamy na stronie HUMANITAS Global Congress of Flourishing! Z radością informujemy, że to wyjątkowe, międzynarodowe wydarzenie na temat dobrostanu i rozkwitu odbędzie się w dniach 8–10 października 2025 roku w Akademii Humanitas w Sosnowcu.

Do Konferencji Pozostało:

Konferencja jest otwarta dla doświadczonych badaczy, doktorantów, absolwentów uczelni, studentów, profesjonalistów biznesowych, przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz wszystkich zainteresowanych tematyką dobrostanu człowieka. W szczególności wydarzenie skierowane jest do psychologów, pedagogów, lekarzy i innych specjalistów z zakresu ochrony zdrowia, a także ekspertów z takich dziedzin jak praca socjalna, zdrowie publiczne czy rozwój społeczności.

Języki Konferencji: 🇺🇸 angielski i 🇵🇱 polski.
Wystąpienia, niezależnie od formatu, mogą zostać zaprezentowane w j. angielskim lub j. polskim, jednak rejestracja i zgłaszanie abstraktów możliwe jest wyłącznie w języku angielskim.
Ponadto informujemy, że podstawową wersją strony internetowej jest wersja angielska.

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Doskonała Nauka II.

HUMANITAS Global Congress of Flourishing

HUMANITAS Global Congress of Flourishing to międzynarodowe wydarzenie akademickie poświęcone pogłębianiu zrozumienia ludzkiego dobrostanu oraz poszukiwaniu nowoczesnych metod jego promocji. Ta jednorazowa hybrydowa konferencja odbędzie się w dniach 8–10 października 2025 roku, a sesje stacjonarne odbędą się w Akademii Humanitas w Sosnowcu. Uczestnictwo online będzie możliwe za pośrednictwem platformy Microsoft Teams, a dla uczestników biernych przewiduje się transmisje na YouTube.

Kongres ma na celu stworzenie miejsca dla interdyscyplinarnej wymiany wiedzy i doświadczeń, gromadząc różnorodną grupę badaczy, praktyków i liderów opinii z całego świata. Zadaniem konferencji jest zajęcie się globalnymi wyzwaniami wpływającymi na zdrowie i dobrostan, takimi jak migracja, skutki pandemii COVID-19, kryzys klimatyczny czy konflikty zbrojne. Dyskusje skupią się na innowacyjnych strategiach wspierania rozwoju osobistego i społecznego, wzmacniania odporności psychospołecznej oraz adaptacji do przeciwności.

Kluczowym elementem wydarzenia jest eksploracja pojęcia rozkwitu (ang. flourishing), które definiuje się jako stan, w którym jednostki i społeczności osiągają najwyższy potencjał dobrostanu w różnych dziedzinach życia. Obejmuje to pozytywne emocje, poczucie sensu, aktywne zaangażowanie, satysfakcjonujące relacje i osobiste osiągnięcia (Fredrickson i Losada, 2005). Zrozumienie i promowanie rozkwitu jest postrzegane jako kluczowe w obliczu złożoności współczesnych, wzajemnie powiązanych wyzwań globalnych.

Ważnym aspektem wydarzenia jest także uznanie różnic kulturowych w postrzeganiu i doświadczaniu zdrowia oraz dobrostanu. Analiza tych różnic ma na celu promowanie międzykulturowego zrozumienia i współpracy, umożliwiając wdrażanie skutecznych strategii poprawy dobrostanu w skali globalnej. Poprzez wspieranie dialogu między dyscyplinami i sektorami zawodowymi kongres dąży do dostarczania transformacyjnych wniosków i podejść do promowania rozkwitu człowieka w dynamicznym i wzajemnie połączonym świecie.

Szczegóły Wydarzenia

  • Data: 8–10 października 2025 r.
  • Format: Hybrydowy (sesje stacjonarne w Akademii Humanitas oraz udział online przez MS Teams)
  • Lokalizacja: Akademia Humanitas w Sosnowcu

Konferencja: Psychologia Zdrowia 2025

HUMANITAS Global Congress of Flourishing to interdyscyplinarne forum poświęcone rozwijaniu innowacyjnych podejść do ludzkiego dobrostanu. Dzięki wspólnej eksploracji kongres dąży do pogłębienia zrozumienia rozkwitu i inspirowania praktycznych, zrównoważonych rozwiązań globalnych wyzwań. Kluczowe cele wydarzenia obejmują:

  • Badanie Rozkwitu w Kontekstach Kulturowych: Analiza uniwersalnych i kulturowo specyficznych aspektów rozkwitu poprzez globalne badania, interdyscyplinarne studia i postępy w dziedzinach takich jak psychologia, neurobiologia, medycyna czy nauki o edukacji.
  • Rozwiązywanie Globalnych Wyzwań Dobrostanu: Zajmowanie się kluczowymi problemami, takimi jak migracja, konflikty zbrojne oraz odbudowa po pandemii, w celu promowania inkluzywnych i zrównoważonych ścieżek poprawy zdrowia indywidualnego i zbiorowego.
  • Wykorzystanie Kreatywności dla Rozwoju: Eksploracja kreatywności jako siły napędowej innowacji, rozwiązywania problemów i rozwoju osobistego, z zastosowaniem do złożonych globalnych wyzwań.
  • Rozwój Biopsychospołecznego Modelu Zdrowia: Promowanie holistycznego spojrzenia na zdrowie, które integruje czynniki biologiczne, psychologiczne i społeczne, zwiększając odporność i dobrostan.
  • Badanie Duchowości i Religii: Analiza roli duchowości i religii w budowaniu odporności, spójności społecznej oraz procesu zdrowienia, a także uwzględnianie duchowych potrzeb i opieki duchowej w praktykach zdrowotnych.
  • Podkreślanie Świadomości Ekologicznej: Zwrócenie uwagi na współzależność zdrowia planety i ludzkiej odporności oraz włączenie świadomości ekologicznej do szerszego dyskursu o rozkwicie.

Kongres skupi się na najnowszych badaniach, innowacyjnych praktykach i interdyscyplinarnej debacie, by zanurzyć się w wielowymiarowej naturze dobrostanu w dynamicznie zmieniającym się świecie. Jego celem jest stymulowanie transformacyjnych rozwiązań wspierających rozkwit na poziomie jednostkowym i społecznym.

Rodzaje Wystąpień

  • Wykłady Plenarne: Prowadzone przez uznanych ekspertów, dostarczające wszechstronnych wglądów w kluczowe zagadnienia z zakresu rozkwitu.
  • Prezentacje Ustne: 15-minutowe wystąpienia, w trakcie których uczestnicy przedstawiają wyniki swoich badań, zakończone sesją pytań i odpowiedzi, aby pogłębić zaangażowanie i zrozumienie tematów.
  • Prezentacje Blitz: Krótkie, 5-minutowe wystąpienia, skoncentrowane na zwięzłym przedstawieniu kluczowych pomysłów lub wyników, po których następuje sesja pytań i odpowiedzi, sprzyjająca interakcji i dialogowi.
  • Sesja Posterowa (Prezentacje Plakatowe): Wizualne przedstawienia badań prezentowane podczas wyznaczonych sesji, umożliwiające dyskusję, uzyskanie informacji zwrotnych i nawiązywanie kontaktów.

Uczestnictwo: Opłaty i Opcje

  • Opłata Standardowa: 200 PLN
  • Opłata Ulgowa: 150 PLN (dostępna dla studentów, doktorantów oraz uczestników rejestrujących się w ramach tzw. early bird z płatnością do 28 lutego 2025 roku.)
Korzyści z Uczestnictwa Stacjonarnego

Uczestnicy obecni na miejscu będą mieli możliwość korzystania z okazji do networkingu oraz bezpłatnych przerw kawowych w ramach pakietu konferencyjnego.

Korzyści z Uczestnictwa Online

Uczestnicy online będą mieli pełny dostęp do wszystkich sesji za pośrednictwem MS Teams i na stronie konferencji w czasie rzeczywistym, zapewniając inkluzywne i elastyczne doświadczenie dla uczestników.

Bierne Uczestnictwo Online

Bezpłatna opcja umożliwia dostęp do sesji na żywo za pośrednictwem MS Teams lub YouTube bez możliwości prezentacji materiałów lub aktywnego udziału w dyskusjach.

Nasza konferencja oferuje unikalną platformę do zaangażowania się w globalny dyskurs na temat rozkwitu, wymiany nowatorskich pomysłów oraz budowania wartościowych relacji w dynamicznie zmieniającym się świecie. Dołącz do wydarzenia, które zmieni spojrzenie na przyszłość dobrostanu!

Zaproszeni Prelegenci

Prof. Dr. Loren L Toussaint
Wydział Psychologii
Luther College
Decorah, IA, USA

Prof. Dr. Colwick M Wilson
Rektor
Uniwersytet Południowych Karaibów
Saint Joseph, Trinidad i Tobago

Prof. ucz. Dr. Jon R Webb
Katedra Nauk o Społeczności, Rodzinie i Uzależnieniach
Uniwersytet Techniczny w Teksasie
Lubbock, TX, USA

Prof. Dr. Adrianna Mendrek
Wydział Psychologii
Bishop’s University
Sherbrooke, QC, Kanada

Prof. ucz. Dr. hab. Arndt Büssing
Katedra Medycyny Człowieka
Uniwersytet Witten/Herdecke
Herdecke, Niemcy

Komitet Naukowy
  • Prof. dr hab. Anna Kwiatkowska (Instytut Psychologii, Polska Akademia Nauk, Warszawa, Polska)
  • Prof. dr hab. Jarosław Michalski † (Instytut Pedagogiki, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Warszawa, Polska)
  • Prof. dr hab. Nina Ogińska-Bulik (Instytut Psychologii, Uniwersytet Łódzki, Łódź, Polska)
  • Prof. dr hab. Janusz Surzykiewicz (Katedra Pedagogiki Społecznej i Zdrowia, Katolicki Uniwersytet Eichstätt-Ingolstadt, Eichstätt, Niemcy)
  • Prof. dr hab. Ewa Syrek (Instytut Pedagogiki, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Katowice, Polska)
  • Prof. ucz. dr hab. Paweł Atroszko (Instytut Psychologii, Uniwersytet Gdański, Gdańsk, Polska)
  • Prof. ucz. dr hab. Piotr Gorczyca (Wydział Nauk Medycznych w Zabrzu, Śląski Uniwersytet Medyczny, Katowice, Polska)
  • Prof. ucz. dr hab. Karol Konaszewski (Wydział Nauk o Edukacji, Uniwersytet w Białymstoku, Białystok, Polska)
  • Prof. ucz. dr hab. Dariusz Krok (Instytut Psychologii, Uniwersytet Opolski, Opole, Polska)
  • Prof. ucz. dr hab. Małgorzata Niesiobędzka (Wydział Nauk o Edukacji, Uniwersytet w Białymstoku, Białystok, Polska)
  • Prof. ucz. dr hab. Robert Pudlo (Wydział Nauk Medycznych w Zabrzu, Śląski Uniwersytet Medyczny, Katowice, Polska)
  • Prof. ucz. dr hab. Hanna Przybyła-Basista (Instytut Psychologii, Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie, Warszawa, Polska)
  • Prof. ucz. dr hab. Marcin Rzeszutek (Wydział Psychologii, Uniwersytet Warszawski, Warszawa, Polska)
  • Prof. ucz. dr hab. Katarzyna Skrzypińska (Instytut Psychologii, Uniwersytet Gdański, Gdańsk, Polska)
  • Prof. ucz. dr hab. Beata Zarzycka (Katedra Psychologii, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Lublin, Polska)
  • Prof. ucz. dr Edyta Charzyńska (Wydział Nauk Społecznych, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Katowice, Polska)
  • Prof. ucz. dr Łukasz Kwadrans (Instytut Pedagogiki, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Katowice, Polska)
  • Prof. ucz. dr Nino Makhashvili (Centrum Zdrowia Psychicznego, Ilia State University, Tbilisi, Gruzja)
  • Prof. ucz. dr Florin Alin Sava (Wydział Psychologii, Uniwersytet Zachodni w Timișoarze, Timișoara, Rumunia)
  • Dr hab. Karina Badura-Brzoza (Wydział Nauk Medycznych w Zabrzu, Śląski Uniwersytet Medyczny, Katowice, Polska)
  • Dr Jean-Philippe Lanoix (Wydział Medycyny, Uniwersytet w Amiens, Amiens, Francja)
  • Dr Martin Offenbächer (Instytut Ekomedycyny, Uniwersytet Medyczny Paracelsusa, Salzburg, Austria)
Komitet Organizacyjny
  • Dr Małgorzata Caban (Oficyna Wydawnicza Humanitas, Akademia Humanitas, Sosnowiec, Polska)
  • Dr Paweł Dębski (Wydział Nauk Medycznych w Zabrzu, Śląski Uniwersytet Medyczny, Katowice, Polska)
  • Dr Paweł Dobrakowski (Instytut Psychologii, Akademia Humanitas, Sosnowiec, Polska)
  • Dr Kinga Kaleta (Katedra Psychologii, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Kielce, Polska)
  • Dr Magdalena Mosanya (Wydział Psychologii, Middlesex University, Dubaj, Zjednoczone Emiraty Arabskie)
  • Dr Justyna Mróz (Katedra Psychologii, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Kielce, Polska)
  • Dr Sebastian Binyamin Skalski-Bednarz (Katedra Pedagogiki Społecznej i Zdrowia, Katolicki Uniwersytet Eichstätt-Ingolstadt, Eichstätt, Niemcy) – Przewodniczący Komitetu
  • Dr Jarosław Szczygieł (Instytut Psychologii, Akademia Humanitas, Sosnowiec, Polska)
  • Mgr Marta Adamczyk (Instytut Psychologii, Akademia Humanitas, Sosnowiec, Polska)
  • Mgr Patrycja Uram, MBA (Instytut Psychologii, Polska Akademia Nauk, Warszawa, Polska) – Sekretarz Komitetu
  • Mgr Beata Urbańska (Wydział Psychologii, Uniwersytet SWPS, Warszawa, Polska)

Główni Partnerzy